fredag 8 oktober 2010

ynkligt

Dagens mest hjärtskärande ljud var när lilla Selmakatten fick sin vaccinationsspruta. Det gjorde ont i kattmammahjärtat. Men har katten slutat sura, fått lite fjäskgodis och lagt sig tillrätta längst inne i en garderob. Kattlivet är som sagt hårt.

Jag ska söka mig ett skolbibliotekariejobb här i Malmö. Jag hatar att söka jobb. Jag hatar att skriva jobbansökanbrev. Men det här jobbet, att få skolelever att vilja läsa, det skulle passa perfekt. Dessutom skall man ha goda kunskaper i svenska som andraspråk.
Hallå! Vad handlar magisteruppsatsen om? Jag borde ligga bra till. Om nu bara brevet blir bra.

4 kommentarer:

Bella sa...

Håller också på med jobbsökning nu och vet precis vad du menar. Hoppas du får det! BELLA

Anonym sa...

Men du, det jobbet tänkte ju jag få ;)
Ninni

Sandra sa...

Men får du det jobbet så måste du ju jobba med barn! Och ungdomar!Selma ska vara glad att det inte var hon som hamnade hos veterinären som råkade avliva katten som egentligen skulle steriliseras! Vad var det hon vaccinerades mot?

nollgradig sa...

Semlan vaccinerades mot kattpest. Innekatter ska tydligen göra det varannat år. Och särskilt nu när hon snart ska få en kompis.