fredag 29 oktober 2010

no shit sherlock

Jag gjorde precis ett test på tidningen Iforms hemsida. Testet skulle visa mig och jag är stressad eller inte. Efter att ha besvarat 30 frågor så kom svaret:

DU VERKAR VARA MYCKET STRESSAD!
Det verkar som om du inte hinner med ditt liv riktigt just nu. Du kan nog klara av att ha det så under en kortare period, men aldrig i längden.

Jag skall hitta orsaken till min stress. Det vet jag. Check.
Jag skall be om hjälp och prioritera. Jag skall jobba mindre. Check
Jag skall göra något aktivt för att rusta mig inför stressituationer. Okej. Fritt tolkat. Jag skall gå och köpa nya skor. Och samtidigt mat. Och får mig på samma gång en paus. Tre flugor i samma smäll. Effektivt och avstressande. Perfekt.

1 kommentar:

Sandra sa...

Tänk då så mycket du inte hann med att göra under tiden som du gjorde testet!! GLÖM INTE ATT ANDAS, DET KOMMER ATT GÅ BRA!