onsdag 6 oktober 2010

ineffektivitet

Den här veckan har jag varit så ineffektiv att jag borde ha vett att skämmas. Men jag är för trött. Jag är inte ens effektiv nog att skämmas.
De senaste dagarna har jag stirrat på samma sida i bok om det sociokulturella perspektivet. Det borde vara intressant och fånga mitt intresse. Men nej. Jag har inte hittat kopplingen till övriga uppsatsen ännu. Just nu är jag så extremt skoltrött att jag bara vill gömma mig under sängen och titta fram igen till våren. Fy för tusan.
Men ändå anar jag ljuset i pluggtunneln. Det är väldigt långt borta men det kommer allt närmre.
Datumet är 30 november. Då jäklar skall magisteruppsatsen vara färdig.
Och jag är ett enormt stort steg närmre att kunna kalla mig bibliotekarie!

Imorgon är det Army-träning igen och ett besök av en kär vän hemifrån landet. På fredag ska vi göra Malmö (jag ska köpa mig ett nytt underställ för att sänka sunkighetsgraden på träningspassen) och jag ska ta en total pluggpaus. Ingen skola, inget jobb.

Inga kommentarer: