söndag 10 oktober 2010

in i dimman

Efter lördagens strålande sol vaknade Malmö idag till en tjock dimma. Någonstans därborta i dimman finns järnvägsspåren. Men de har, liksom en hel parkeringsplats, blivit uppätna av dimman.
Jag och Kärleken gav oss ändå iväg till Bulltofta och sprang 5 kilometer. Den täta dimman la sig i håret och i ögonfransarna. Men samtidigt hade den en lugnande effekt på världen. Även om mina ben kändes rejält tunga efter gårdagens Army-pass så var det skönt med lite lugn löpning.

Nu har dimman nästan lättat och solen gör ett försök att titta fram. Jag har slagit mig ner framför min dator med en kopp kaffe och motivationen att vara plugghäst.
Den dag då jag är färdigutbildad och kan ha något som kallas för fritid - det kommer vara en underbar dag!

Inga kommentarer: