fredag 7 januari 2011

5. Alltid i mitt kylskåp

Det finns alltid kaffe, eftersom Kärleken är en stor kaffekärring. Jag gillar också kaffe, men inte på samma nivå. Eftersom jag är en kaffekärring light så kan jag inte dricka mitt kaffe utan mjölk i. Därför finns det alltid laktosfri mjölk i kylskåpet.

Både jag och Kärleken gillar stark mat så det finns även Sambal Oelek och Red Curry Paste. Nästan varje dag finns det frukt. Det bör alltid finnas ekologiska bananer, men även övrig säsongsbetonad frukt; vinter citrusfrukt och svenska äpplen, sommar nektariner, meloner och gärna plommon.

I kylskåpet finns även alltid ost, yoghurt och öl. Kärleken dricker öl och jag dricker vin. Och då helst rödvin, vilket inte förvaras i kylskåpet. Det finns även en flaska lingondricka som är så gammal att den snart går ut av sig själv. Om jag väntar länge nog kanske det blir lingonvin. Om det är så vintillverkning går till...

Inga kommentarer: