söndag 9 januari 2011

9. Mina favoritplatser

Jag älskar Rom, alltså staden Rom. I maj 2009 tog jag och Kärleken en bussresa (jag vägrar som jag nämnde tidigare att flyga) till Rom. Efter tre dagar på buss kom vi fram till denna helt gudomliga stad. Redan första kvällen bestämde jag mig för att jag måste tillbaka. Om jag så ska flyga dit! Staden, atmosfären, maten, glassen, byggnaderna, solen, värmen... ja allt!

Jag vill också återvända till Koh Lanta i Thailand. Men jag vill tillbaka till det Koh Lanta som jag besökte i februari 2000, en ö då bestod av ödlor, katter, thailändare och ett fåtal back packers. Vår bungalow låg precis vid stranden och vi hade en hängmatta. Jag vill ligga i den där gula hängmattan igen!

Hemma är en annan favoritplats. Hemma hos mig och Kärleken. Vårt hemma består just nu av en välstädad lägenhet som vi vill lämna och en ganska rörig lägenhet som vi inte vill annat än flytta in i. Och ja, jag lovar att under kommande vecka publicera massor med bilder!

Inga kommentarer: