lördag 11 september 2010

kämpa!

Vad kan vara bättre en grå lördagmorgon i september? Vad är bättre än att ge sig av till Bulltofta och tillsammans med sju andra människor kämpa så grästorvorna flyger. Jogga långsamt, göra snabba ruscher, hoppa, armhävningar, sit-ups, åla längs gräset, utfall, lyfta saker, springa uppför en trappa, åla lite till i det blöta gräset och tillslut avsluta med skön strech.

Just då är det definitivt inte skönt.
Men nu är det skönt. Nu när jag fått av mig de genomblöta kläderna, tagit en varm dusch (jag hade gräs och smuts in på bara magen), klätt mig i myskläder, ätit lite yoghurt och slagit mig ner framför datorn.

Dagens moderiktiga outfit: smutsig men trendig grönfärgad t-shirt med gul text. Lägg märke till den genomdränkta kvalitén och gruset som pricken över i. Till denna snygga top har jag ett par minst lika gräsiga och grusiga svarta löpartights.


Nu väntar jag på att Kärleken skall komma hem ifrån sitt lördagsjobb. Han har lovat att ha med sig vegetarisk sushi hem. Och sedan ska jag leka tränare och se till att även han får kräla i det blöta gräset. I loooove it!

Inga kommentarer: