tisdag 14 september 2010

vuxenpoäng

Jag är fortfarande lite förkyld. I vanliga fall hade jag kanske tränat ändå. Jag har ju liksom betalt pengar för träningen.
Men nu har jag tagit det lite lagom vuxna beslutet att hoppa över dagens träning.
Jag har tränat förr med en förkyldning eller infektion i kroppen. Det slutar aldrig väl. Då blir jag sjuk på riktigt och sängliggande i flera dagar. Tyvärr blir jag också väldigt ynklig som sjukling. Och det vill ingen vara med om!

Det vore alldeles för dumt att bli sjuk och kanske missa både torsdagens och fredagens träning. Det vore också dumt att bli sjuk inför imorgon.
Imorgon är inte en jobbdag. Imorgon är en pluggdag.
Då jäklar skall det lossna i Magisteruppsatslandet.
Jag och uppsatspartner N skall besöka vårt första skolbibliotek och utföra våra första intervjuer. Fyra elever och en skolbibliotekarie skall få svara på frågor om läslust och innanförskap.

1 december är en stor milstolpe.
Den dagen skall vår magisteruppsats skickas in. Woooha.

1 kommentar:

Bella sa...

Bra att du inte tränade! Man ska ju lyssna på sin kropp, den brukar veta bäst. Och jag kan inte vänta till jag får läsa er uppsats, den låter hur intressant som helst ju!