torsdag 30 september 2010

träningsvärk

Testerna av både styrka och kondition har gått sådär. På lördag ska vi få jämföra resultaten med de första testerna. Jag hoppade över armhävningarna för att spara min axel. Det jag är mest nöjd med är rygglyften som jag fick till hela 154 stycken av. Om jag minns rätt.
Dagens löpning över 2 kilometer kändes inte speciellt bra. Jag sprang på 11,48 minuter och förbättrade mig med nästan en minut mot tiden för sex veckor sedan. Så jo. Även om jag inte nådde upp till min målbild så får jag väl vara nöjd. Speciellt med tanke på en veckas rejäl förkyldning och förra veckans totala kollaps.

Efter löpningen sprang vi lite till och sedan styrka, styrka och styrka. Vanliga armhävningar funkade. Träna triceps med rygg och rumpa vänd mot en stock funkade inte alls. Jag gjorde tio stycken och sedan fick jag ge upp. Armarna är skönt trötta och min onda axel gör inte mer ont än tidigare. Och det ser jag som ett gott tecken.

Imorgon är det fredag och jag är jobbledig. Jag ska sova länge, äta lunch med Kärleken, vara duktig plugghäst, testa lite lätt löpning och bara ha en bra dag!
I love it!

1 kommentar:

Sandra sa...

Ingen randomknapp som sagt, men Spotify:
Your song - Elton John
Pokerkväll i Vårby Gård - Florence Vallentin
Så får du mig ändå - Emil Jensen
Changes - Black Sabbath
Det kanske är så - David Urwitz & Anna Maria Espinosa
Jul jul, strålande jul - Sofia Karlsson!
He aint heavy, he´s my brother - The Hollies
Veronica - Elvis Costello
Fulla för kärlekens skull - Eldkvarn
Downtown Train - Moneybrother

Jodå, visst var det spridda skurar! Men vad säger det om mig tro?